Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23 úno 2020, 08:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Olomouc 
Autor Zpráva
Drancíři (5. lvl)
Drancíři (5. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2008, 17:16
Příspěvky: 5932
Příspěvek Re: Olomouc
Bezva, právě jsme trhli rekord. :D :rock: Šest templářů najednou, to se nebude opakovat...


03 říj 2010, 20:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
Drancíři (5. lvl)
Drancíři (5. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2008, 17:16
Příspěvky: 5932
Příspěvek Re: Olomouc
Správní struktura Olmitze:

Magistrát města
- sbor konšelů/městských radních - určující kritérium je majetek
- předseda městké rady: purkmistr/burgmeister - volen konšeli
- rychtář: nejvyšší představitel města, dosazován biskupstvím

Policejní sbor/biřici
- civilně veden určeným konšelem
- stará se o pořádek ve městě

Žoldnéři
- hojně najímání městem i biskupstvím pro různé úkoly, většinou (ne vždy) za hradbami města

Biskupství
- v čele biskup oficiálně dosazovaný papežem (neoficiálně se šušká, že jej volí kanovníci).
- kanovníci - skupina "ministrů" starající se o chod biskupství. Členem je i rychtář olomoucký. Několik nejdůležitějších postů zastávají preláti s biskupským svěcením (biskupské svěcení mohou podat pouze tři jiní biskupové; samosprávná církevní jednotka jich tedy musí mít malou "zásobu" :-) ) Tyto nejdůležitější posty jsou:
- Kongregace pro nauku víry: Jejím úkolem je dohlížet na dodržování katolické doktríny ve věcech víry a mravů.
- Kongregace pro obranu víry: Jejím úkolem je zabránit ohrožování katolické církve
- Kongregace pro šíření víry: Jejím úkolem je šířit víru v Pustinách.
Škarohlíd by mohl říct, že jde jen o jiná jména pro tajnou policii, armádu a rozvědku.
- Kongregace pro mimořádné církevní záležitosti: O této složce není známo vůbec nic. Dohady jsou divoké, ale zřejmě ničím nepodložené.

Seminář
Vysoké školství pro budoucí kněze, navazuje na nižší stupně škol, jež jsou také jen církevní (zřizované v rámci farností, jichž je v samotném městě několik, v obou okruzích města)

Akademie
Vysoká škola, řekněme světských dovedností. Produkuje velmi kvalitní důstojníky.

Biskupská rota
Ozbrojené síly biskupství, jsou nevelké, neboť Kongregace pro obranu víry se většinou opírá o žoldnéře vedené absolventy Akademie.
//Navrhuju opustit slovo "paladin", které se vztahuje na vojáky Bratrstva oceli.

Otec kapitán Miroslav je tedy docela vysoko postavený člověk se dvěma vysokýma školama, podřízený Kongregaci pro obranu víry. Je otázkou - jistě občas spornou - zda se na něj budou vztahovat nařízení Kongregace pro nauku víry. Laicky řečeno, když se Miro ožere, půjde po něm Inkvizice?

---
Toto je můj návrh, klidně jej použijte, inspirujte se jím nebo ho zavrhněte.


03 říj 2010, 21:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zewell (3. lvl)
Zewell (3. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 11 srp 2010, 17:33
Příspěvky: 647
Příspěvek Re: Olomouc
Naprosto vyčerpávající. :ano: :rock: :ano:

Ohledně paladinů. Toho slova jsem v kázání použil v tom druhém významu. Ale souhlasím, že by bylo dobré to oddělit. Do budoucna, kdyby se třeba řady rozšířili, rozdělit jednotky biskupství na čisté kněze (ad absurdum dodržující trait hipík)-absolvent semináře, důstojníky(já) - kněze i bojovníky(průzkumníky)-absolvent obojího a elitní bojovníky silně upnuté na víru-absolvent akademie. Výraz templář je také nevhodný. Můj návrh je tomu pracovně říkat křižák(rubač bezvěrců :twisted: ).


03 říj 2010, 22:02
Profil ICQ
Drancíři (5. lvl)
Drancíři (5. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2008, 17:16
Příspěvky: 5932
Příspěvek Re: Olomouc
Jen tak stranou, kdybychom do toho chtěli vnést ještě větší zmatek: Hradec Králové je také sídlem diecéze církve českobratrské... :-D
Miro: Moje představa je taková, že seminář produkuje kneží, a malá část z nich následně studuje důstojnickou akademii, výstup je otec-kapitán. Biskupská rota je pak složená z prostých lidí, kteří jsou ovšem tuze cvičeni.
Další možnost je mít zvlášť válečníky v řeholním řádu (jako byli templáři, johanité a další), ale to celou situaci komplikuje až do té míry, že bychom pak potřebovali pět hráčů jen na velení... :)
Takže bojové síly Biskupství sestávají z:
- prostých věřících velmi dobře vycvičených v boji, z velké části vyzbrojenými předVálečnými palnými zbraněmi: Biskupská rota
- kadetů akademie v církevní hodnosti jáhen, ve vojenské hodnosti poručík
- absolventů akademie, kteří nepřijali kněžské svěcení, ale vykonávají důležité úkoly (arcijáhen-nadporučík; je jich minimum) Výzbroj těchto dvou skupin je různá v závislosti na pokorčilosti výcviku, chladné i palné zbraně jsou zastoupeny rovnoměrně
- absolventů akademie, kteří přijali kněžské svěcení a jsou předurčeni k vedení vojů - (otec-kapitán) Velí jak Rotě, tak četám kadetů, jakož i Svobodným rotám, tedy žoldnéřům.
- Svobodných rot, které jsou čistě světské povahy a jsou najímány na konkrétní úkoly. Žoldáci mají v Olomouci povahu cechu, cechmistr je členem městské rady.
- malých skupinek expertů pro konkrétní činnosti násilného charakteru, často neúspěšní kadeti, s různorodou výzbrojí. Nepoužívaní v poli.

Lidový výraz pro biskupovy bojovníky může být křižák, ačkoliv skutečná křížová výprava vyhlášena nebyla.
No a na závěr téhle správní záležitosti: doporučuji přečíst knihu Chvalozpěv na Leibowitze, je to postapo o mnišském řádu uchovávajícím znalosti a je to super! :ano:

Další kapitolou je vyřešení, zda je biskupství "dobré" nebo "zlé". Tedy jak je to s tím upalováním heretiků a podobně. :) Já bych je klidně nechal evil :twisted:


04 říj 2010, 06:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zewell (3. lvl)
Zewell (3. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 11 srp 2010, 17:33
Příspěvky: 647
Příspěvek Re: Olomouc
Ok, tenhle systém je dost podobnej Warhammeru (40,000, ne fantasy). Nevím, kdo to všecko čet, tak jako inspiraci to nastíním.
Vrchním vládcem lidí je císař, v kterého jeho bojovníci věří. (prakticky supluje úlohu Boha)
Jeho armáda se skládá z:
-prosté pěchoty, která chcípe po tisících
-hvězdná pěchota, geneticky upravení superválečníci (zde úpravy nahrazuje výcvik v akademii)
-obě pěchoty jsou řízeny:
a) světskými veliteli
b) komisaři, kteří jsou schopní bojovníci, ale hlavním posládním je hlásat víru a tresat kacíře (otec-kapitán)
c) inkvizice a náboženské hodnosti (vysocí církevní hodnostáři)
Normálně si jdou po svém, ale když na to přijde, tak obvykle je c>b>a.
To ale jak říkám jen inspirace.

Křížová výprava vyhlášena nebyl, ale může dojít na rozšíření nepohodlných kultů a pak... :twisted:
K důležitým věcem: Je biskupství dobré či zlé. To je dost neřešitelná otázka. Je upalování dobře či zlé? Z hlediska zainteresovaných kultistů je zlé, z hlediska věřících dobré. Spíš bych se ptal, zda-li je mírumilovné, co to jde, nebo je útočné a neskončí dokud bude jediný bezvěrec naživu. Karmicky je i zabíjení dobré, pokud se jedná o zloduchy. 8-) Takže radši volme mezi směrem inkvizitorským, kdy je víra absolutisticky určující, a směrem spojení technologie, obnovy staré morálky a společnosti, vědomostí, obchodu a tak.


04 říj 2010, 18:18
Profil ICQ
Drancíři (5. lvl)
Drancíři (5. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2008, 17:16
Příspěvky: 5932
Příspěvek Re: Olomouc
Jo, ten systém je vlastně totožný, světští velitelé jsou žoldnéřští hejtmani... a Inkvizice (Svatá kongregace pro nauku víry) bude mít takovou úlohu, jakou jí přiřadíme na základě dalšího.

Třeba já upalování chápu jako jednoznačeně negativní čin, jako člověk i jako hraný charakter. Bez ohledu na další případné "polehčující okolnosti".
Takže když vyjdeme z domluvené premisy, že nejvýš stojí biskupství, tedy náboženský orgán, jeho moc může být založená buď na penězích (klérus je bohatý a tedy ovládá ekonomiku města), nebo vede ze zákona (klérus určuje legislativu), nebo na výkonné moci (vojáci, biřici), tedy na tom, že co si biskup vymyslí, to může prostě rozkázat splnit. Pravděpodobně půjde o kombinaci: Klérus určuje legislativní rámec (vlastní legislativu na úrovni vyhlášek určují radní) a představuje nejvyšší soudní instanci, určuje také vnější politiku a vytváří rámec politiky vnitřní.


04 říj 2010, 19:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zewell (3. lvl)
Zewell (3. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 11 srp 2010, 17:33
Příspěvky: 647
Příspěvek Re: Olomouc
Z hlediska dnešního je to jasně negativní (už jen proto, že v historii se většinou jednalo o politikaření a podobně). Avšak nepřikročilo by křesťanství v krizové době ke středověkým praktikám? Mohou tím učinit jasný manifest moci. I když obě mé osobnosti se přiklání k cestě mírumilovného budování teokracie, ale hřích je stále třeba trestat.
Nebo biskup sedí na kufříku s atomovkou a vydírá šlechtu. (ne to radši ne, příliš ohrané)
Logicky mi příjde nejpravděpodobnější, že po válce věřící stále pamatovali na minulost a jali se podporovat církev. To jí přineslo lepší startovní pozici. Ať už ji dotovali penězi, ve veřejných volbách nebo za ni bojovali. Během 200 let církev mohla pohodlně svůj majetek znásobit a ač nemá velkou vlastní světskou moc, tak všichni dobře víme, že penězmi se dá koupit. Zákony si mohla dovolit vydat až po posílení svého postavení. Na začátku by každému byly šumák. Základním předpokladem zákonů je totiž jejich vynutitelnost a tu získali časem pomocí peněz a pomalým podsouváním zákona při kázáních.


04 říj 2010, 19:47
Profil ICQ
Drancíři (5. lvl)
Drancíři (5. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2008, 17:16
Příspěvky: 5932
Příspěvek Re: Olomouc
Jak vidí město komandér Chekotay (a jak to i zapsal do bitevního deníku):

První známky kulturní krajiny, tedy obdělávaný les, políčka, chatrče, se objevují na dosah jednodenního pochodu od Olmitze. To znamená, vzhledem k čelnitému terénu, přírodní hranici SV směrem řeku Bečvu. Od Hranice (a Lipníku) vede na Olmitz dálnice (jejíž těleso přečká věky), ta však vede příliš blízko kopců a lesů Libavy. Tímto směrem je nejzažší výspa opevněná osada Daskabáty (Dnes je to ves Daskabát, proslulá hlavně svou hospodou, vymalovanou při mém narození v pekelném duchu, řízenou vzdálenou větví mé rodiny a vařící dokonalý ďábelský guláš, což je jen boční poznámka, ale do herního settingu se to může kdyžtak nacpat taky. :D )
Cesta přes Přerov je lépe udržovaná, avšak samotný Přerov mohou obývat různé nebezpečné bandy.
Cestou od Přerova poutník prochází různě obdělávanou krajinou (spíš řekněme lískové háje, březové háje na destilaci, louky a podobné pozemky, které není nutno hlídat ani intenzivně obdělávat) a také na občasné lomy. První obrannou linii představuje oblouk dálnice, obepínající město z jihu. Za tímto obloukem již nejsou žádné lesy ani větší houštiny, je zde intenzivně obdělávaná krajina (pole a pastviny). Budovy předválečného města zde jsou buďto opravené a využívané (méně než 1%), nebo zničené, stržené a uklizené (použité při výstavbě pevnůstek a hlavně vnitřního opevnění. K tak rozsáhlé úpravě bylo zřejmě zapotřebí otrocké práce, ale o tom by poutník možná neměl přemýšlet.
Velkomoravská ulice představuje druhou linii obrany (49°34'51.471"N, 17°15'23.435"E), před ní jsou vytvořeny vlastní hradby. Uzavírá tak z jihu a východu vlastní město, kterým protéká řeka Morava. Uvnitř hradeb je také nádraží, ale to není využívané (jen scénická poznámka :) )
Třída Svobody a legionářská představuje vnitřní okruh hradeb. Ty se opírají jednak o původní středověké hradby, jendak o tok Mlýnského potoku.
Unitř hradeb je magistrát, biskupství, kasárna atp.
Za zmínku stojí dvě instalace ležící mimo okruh hradeb: Klášterní hradisko, ležící v SV části vnějšího městského okruhu, kde sídlí řeholní řád a velká, vyhlášená nemocnice s vlastní vojenskou posádkou a hradbami, a Svatý kopeček, vzdálený do města, ale důležité poutní místo. Před vpádem od severu je chráněn pevností Fort Radíkov.
Sever města je pak obklopen neprostupnými, nemocnými bažinami.
Uvnitř


04 říj 2010, 19:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
Drancíři (5. lvl)
Drancíři (5. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 23 led 2008, 17:16
Příspěvky: 5932
Příspěvek Re: Olomouc
Miro píše:
Z hlediska dnešního je to jasně negativní (už jen proto, že v historii se většinou jednalo o politikaření a podobně). Avšak nepřikročilo by křesťanství v krizové době ke středověkým praktikám? Mohou tím učinit jasný manifest moci. I když obě mé osobnosti se přiklání k cestě mírumilovného budování teokracie, ale hřích je stále třeba trestat.

A to je důležitý názor, který bych řpímo povýšil na oficiální názor biskupství. :rock:
Miro píše:
Nebo biskup sedí na kufříku s atomovkou a vydírá šlechtu. (ne to radši ne, příliš ohrané)

:banan: :D
Miro píše:
Logicky mi příjde nejpravděpodobnější, že po válce věřící stále pamatovali na minulost a jali se podporovat církev. To jí přineslo lepší startovní pozici. Ať už ji dotovali penězi, ve veřejných volbách nebo za ni bojovali. Během 200 let církev mohla pohodlně svůj majetek znásobit a ač nemá velkou vlastní světskou moc, tak všichni dobře víme, že penězmi se dá koupit. Zákony si mohla dovolit vydat až po posílení svého postavení. Na začátku by každému byly šumák. Základním předpokladem zákonů je totiž jejich vynutitelnost a tu získali časem pomocí peněz a pomalým podsouváním zákona při kázáních.

To si nemyslím. Je sice pravda, že Moravané a Hanáci obzvláště jsou silní věřící, ale před Válkou byla situace dlouhodobě špatná, jednak represe ze strany komunistických a nástupnických fašistických režimů (v tomto světě prakticky 1948-2077!), jednak všeobecná krize. Církev neměla žádný reálný vliv už v okamžiku, kdy byla centra civilizace zničena jaderným ohněm a zdivočelá lůza se jala rabovat, pálit a užívat si Osmého dne chaosu (Znáte něco od Landy...? :D). Lidé určitě nepřestali znásilňovat osmileté školačky jen proto, že farář na ně volal z kostela, že to není správné. Ten farář musel mít kulovnici a v zádech partu nabušených šmejdů s podobnou výzbrojí. Církev v Olomouci musela mít přímou moc, a tu pak mohla podložit zákony a svázat organizací a politikou.


04 říj 2010, 20:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zewell (3. lvl)
Zewell (3. lvl)
Uživatelský avatar

Registrován: 11 srp 2010, 17:33
Příspěvky: 647
Příspěvek Re: Olomouc
chekotay píše:
Miro píše:
Z hlediska dnešního je to jasně negativní (už jen proto, že v historii se většinou jednalo o politikaření a podobně). Avšak nepřikročilo by křesťanství v krizové době ke středověkým praktikám? Mohou tím učinit jasný manifest moci. I když obě mé osobnosti se přiklání k cestě mírumilovného budování teokracie, ale hřích je stále třeba trestat.

A to je důležitý názor, který bych řpímo povýšil na oficiální názor biskupství. :rock:

To, že je třeba pálit, aby věděli, s kým mají co dočinění nebo že budou budovat vládu založenou na postupném podsouvání víry do každodenního života?

chekotay píše:
To si nemyslím. Je sice pravda, že Moravané a Hanáci obzvláště jsou silní věřící, ale před Válkou byla situace dlouhodobě špatná, jednak represe ze strany komunistických a nástupnických fašistických režimů (v tomto světě prakticky 1948-2077!), jednak všeobecná krize. Církev neměla žádný reálný vliv už v okamžiku, kdy byla centra civilizace zničena jaderným ohněm a zdivočelá lůza se jala rabovat, pálit a užívat si Osmého dne chaosu (Znáte něco od Landy...? :D). Lidé určitě nepřestali znásilňovat osmileté školačky jen proto, že farář na ně volal z kostela, že to není správné. Ten farář musel mít kulovnici a v zádech partu nabušených šmejdů s podobnou výzbrojí. Církev v Olomouci musela mít přímou moc, a tu pak mohla podložit zákony a svázat organizací a politikou.

Tak tajná inkvizice a tahání církve za nitky mohlo fungovat, komouši nekomouši. A že inkvizitoři bývají ostří hoši, kterých stačí pár na uvedení lidu v poslušnost. :rock:


04 říj 2010, 20:40
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz